Oto kilka wskazówek:

– Skórka arbuza nie powinna mieć żadnych ubytków i wgnieceń, powinna za to być jędrna i nie zapadać się po naciśnięciu palcem.

Warto zwrócić także uwagę, aby prążki były regularnie rozmieszczone  o odpowiednim kontraście, a sama skórka ciemnozielona.

Czasem na powierzchni skórki występują charakterystyczne brązowe „pajęczynki” i to akurat dobry znak- taki arbuz z pewnością będzie słodki.

Gdy kupujemy arbuza w całości zwróćmy uwagę na:

Rozmiar i ciężar- zwykle najmniejsze arbuzy nie są dojrzałe w środku, dlatego wybierajmy owoce średniej wielkości, dodatkowo zważmy owoc  w dłoniach, jeśli jest dość ciężki to znak, że jest soczysty, a zatem przez nas pożądany!

Kształt- jednolity i regularny kształt arbuza świadczy o dobrych warunkach klimatycznych w jakich przebywał, o odpowiedniej ilości słońca i wody.

 Ogonek- suchy ogonek świadczy o tym, że arbuz jest dojrzały, natomiast zielony oznacza, że został zerwany przedwcześnie przez co jego smak może zawieść.

Ostukaj owoc- jest to dość modny sposób na sprawdzenie stopnia dojrzałości arbuza. Gdy uderzymy w powierzchnię arbuza ręką powinien wydać charakterystyczny głuchy dźwięk, podobny do odgłosu bębenka. Jest to znak,   że trafiliśmy na dojrzały okaz.

 Obejrzyj spód– miejsce w którym arbuz spoczywał na ziemi przed zbiorem będzie jaśniejsze od reszty owocu, jeśli jest ono żółte lub pomarańczowe          to świetnie! Ponieważ oznacza to, że arbuz leżakował wystarczająco długo       by dojrzeć i nabrać słodyczy. Jeśli plama jest biała lub zielona, odłóż go na miejsce, to nie będzie dobry wybór.

Ważne: Najlepiej kupować arbuza w całości, jeśli jednak decydujesz się na zakup kawałka zwróć uwagę, czy miąższ nie jest suchy i za jasny.               Pestki powinny być czarne. Całe owoce przechowuj w temperaturze pokojowej do dwóch tygodni.

 

 

 

 

 

About Author

Related posts

ŚWIADOME JEDZENIE

O znaczeniu zdrowego odżywiania mówi się i pisze coraz więcej. Zwiększa się nie tylko świadomość dotycząca wartości odżywczych, ale też – nawyków związanych z jedzeniem. Równie ważne jak to, co jemy i co podajemy swoim dzieciom – jest to, z jakim nastawieniem to robimy. Szczególnie ma to znaczenie w...

Read More

IDEALNE CHŁODNIKI NA GORĄCE LATO  /DLA CAŁEJ RODZINY/

Z KOPERKIEM I OGÓRKIEM /4 porcje/ 2 duże ogórki wężowe/lub odpowiadająca im ilość gruntowych/ 2 ząbki czosnku, spory pęczek koperku, pęczek szczypiorku, dymka/zielona część/, 600 ml maślanki, 400 ml jogurtu naturalnego lub kefiru, 1/2 szklanki soku z buraków, pieprz Ogórki umyj i osusz. Obierz je, następnie przekrój/jeśli mają duże...

Read More
Skip to content