Jadłospis (filia)

21 - 25 listopad

Poniedziałek

I śniadanie

Chleb pszenny, graham, żytni, masło, pasta z kiełbasy z czerwoną papryką, herbata miętowa.
II – Maślanka owocowa.
D – Jogurt Wege.
/1,3,7/

Kcal: 338 Białko: 17 Tłuszcze: 16 Węglowodany: 31

Obiad

I – Zupa pomidorowa z ryżem, jarzyny, zielona pietruszka, koper, śmietana.
II – Purre ziemniaczane, filet z kurczaka panierowany, surówka z kapusty pekińskiej z sosem winegre, kompot wieloowocowy.
D – Zupa jarzynowa z ziemniakami.
/1,3,9/
Kcal: 560 Białko: 29 Tłuszcze: 20 Węglowodany: 65

Podwieczorek

Jabłko, biszkopty.
D – Gruszka, paluch kukurydziany.

/1,3,7/

Kcal: 130 Białko: 1 Tłuszcze: 1 Węglowodany: 29

Wtorek

I śniadanie

Chleb pszenny, słonecznikowy, masło, twarożek z marchwią, bawarka lub herbata czarna.
II – Winogron, żłobek – gruszka.
D – Kanapka z masłem, powidła śliwkowe.
/1,3,7/
Kcal: 300 Białko: 14 Tłuszcze: 9 Węglowodany: 42

Obiad

I – Barszcz czerwony z ziemniakami na wywarze mięsnym, zielona pietruszka, koper, śmietana.
II – Pierogi z mięsem i kiszoną kapustą (wyrób własny), okraszone cebulą, kompot wieloowocowy.
D – Zupa jarzynowa z ziemniakami, pierogi z mięsem.
/1,3,7/
Kcal: 400 Białko: 10 Tłuszcze: 9 Węglowodany: 64

Podwieczorek

Sok z czarnej porzeczki, słomka ptysiowa b/c.

/1,3,7/

Kcal: 138 Białko: 1 Tłuszcze: 1 Węglowodany: 31

Środa

I śniadanie

Chleb pszenny, żytni z masłem, sałata zielona, szynkowa wieprzowa, rzodkiewka, herbata lipowa.
II – 1/2 banana.
D – Brzoskwinia.

/1,3,7/
Kcal: 242 Białko: 9 Tłuszcze: 6 Węglowodany: 40

Obiad

I – Zupa ogórkowa z ziemniakami na wywarze drobiowym, jarzyny, zielona pietruszka, koper, śmietana.
II- Naleśniki z dżemem truskawkowym, kompot wieloowocowy.
D – Ziemniaczanka z jarzynami, naleśniki na wodzie z dżemem jagodowym.
/1,3,7/
Kcal: 460 Białko: 13 Tłuszcze: 7 Węglowodany: 88

Podwieczorek

Baton z masłem, kiełbasa żywiecka, jajko na twardo, pomidor, herbata czarna.
D – Kanapka z masłem, kiełbasa żywiecka, ogórek małosolny.
/1,3,7/

Kcal: 203 Białko: 6 Tłuszcze: 7 Węglowodany: 27

Czwartek

I śniadanie

Chleb pszenny, graham, z cebulą, masło, schab wiśniowy, ogórek kiszony, herbata rumiankowa.
II – Serek Bakuś.
D – Kanapka z masłem, sałata zielona, schab wiśniowy, ananas.
/1,3,7/
Kcal: 294 Białko: 13 Tłuszcze: 9 Węglowodany: 39

Obiad

I – Krupnik jesienny z ziemniakami, jarzyny, zielona pietruszka, koper.
II – Fasolka po bretońsku z kiełbasą i boczkiem wędzonym, baton, kompot wieloowocowy.
D – Pulpet mięsny w sosie własnym lub pomidorowym.
/1,3,7/

Kcal: 660 Białko: 27 Tłuszcze: 20 Węglowodany: 97

Podwieczorek

Babka piaskowa, herbata czarna.

/1,3,7/
Kcal: 125 Białko: 1 Tłuszcze: 5 Węglowodany: 15

Piątek

I śniadanie

Zupa mleczna z płatkami kukurydzianymi. Weka z masłem, ser żółty, ketchup, herbata czarna z cytryną.
II – Ogórek zielony.
D – Mleko kokosowe z płatkami kukurydzianymi, kanapka z masłem, wędlina drobiowa.
/1,3,7/
Kcal: 470 Białko: 21 Tłuszcze: 18 Węglowodany: 54

Obiad

I – Zupa kalafiorowa z makaronem drobnym, jarzyny, zielona pietruszka, koper, śmietana.
II – Ziemniaki, filet z Miruny panierowany, surówka z kiszonej kapusty, kompot wieloowocowy.
D – Tarta marchew.

/1,3,7/
Kcal: 420 Białko: 24 Tłuszcze: 4 Węglowodany: 75

Podwieczorek

Sałatka owocowa (brzoskwinia, kiwi, winogron ciemny), chrupki kukurydziane. Żłobek -sałatka owocowa (brzoskwinia, kiwi).

/1,3,7/

Kcal: 305 Białko: 4 Tłuszcze: 12 Węglowodany: 47

Legenda: J- jaja kurze, G- gluten, Go- gorczyca, N- nabiał, O- orzechy, Se- seler, R- ryba, S-sezam, So-soja
*Zupy gotowane na wywarze jarskim
** Bulion gotowany na wywarze mięsno warzywnym
*** D- dieta

Alergeny występujące w posiłkach;
1.Zboża zawierające gluten
2. Skorupiaki i produkty pochodne
3. Jaja i produkty pochodne
4. Ryby i produkty pochodne
5. Orzechy ziemne, arachidowe i pochodne
6. Soja i pochodne
7. Mleko i produkty pochodne
8. Orzechy tj. Migdały , orzechy laskowe, włoskie, pistacje
9. Seler i produkty pochodne
10.Sezam i produkty pochodne
11. Dwutlenek siarki
12. Łubin i pochodne
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1169/2011 w
sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności , które ze
szczególnym uwzględnieniem alergenów, muszą być łatwo dostępne tak aby rodzic
miał świadomość, że w odniesieniu do danej żywności występują kwestie związane
z alergią i nietolerancją pokarmową. W związku z powyższym przy jadłospisie
będzie można znaleźć spis alergenów, a przy każdym dniu numer jaki zawiera danie

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy naturalne: ziele angielskie,
pieprz ziołowy, pieprz czarny, majeranek, liść laurowy, bazylia, papryka słodka,
curry, cukier waniliowy, cynamon.