PRZEDWIOŚNIE to jedna z dwóch uzupełniających  pór roku w przyrodzie ...a nie tylko uzupełniająca  lektura szkolna!

W klimacie umiarkowanym występują więc: przedwiośnie, wiosna, lato, jesień, przedzimie i zima.

Okres przedwiośnia jest czasem wschodów pierwszych roślin zielonych oraz budzenia się soków w roślinach wieloletnich/np. sok z brzozy/.

Dla przedwiośnia charakterystyczna jest również zmienność pogodowa, jednocześnie pada deszcz i świeci słońce - "W marcu jak w garncu".

Tak więc, żeby dobrze przeżyć przedwiośnie i być zdrowym na powitanie wiosny należy:

1. uzupełniać witaminę D /jajka, pełne mleko i produkty mleczne/

2. zażywać ruchu/pływanie, Nordic Walking, spacery/

3. nawadniać organizm WODĄ/smak wody można urozmaicić dodając do niej owoce, warzywa, zioła/

4. dbać o siebie od "zewnątrz"/relaksująca kąpiel, owocowy peeling na twarz, maseczka na włosy, itd itp/

5. podjąć nowe działania/zrezygnować z odwiedzania stron internetowych a zapisać się na przykład na kurs fotografii lub malarstwa lub angielskiego lub...

6. zainspirować się przedwiośniem i wprowadzić nowości do swojego/i rodziny/ menu.

PRZEPIS  NA  SAŁATKĘ  Z  MŁODEJ  POKRZYWY

– 3 garście listków młodych pokrzyw
– mała główka sałaty lodowej
– 200 g sera feta
– 2 pomidory
– 2 małe ząbki czosnku
– sok z cytryny
– ok. 4 łyżek oliwy z oliwek
– pieprz do smaku

Jak zrobić?

1. Listki pokrzywy sparzyć, odcedzić, posiekać i umieścić w misce.

2. Dodać starty na tarce lub przeciśnięty przez praskę czosnek.

3. Dodać porwane liście umytej i wysuszonej sałaty.

4. Fetę pokroić w kostkę, pomidory w półksiężyce. Wszystkie składniki dodać do miski.

5. Sokiem z cytryny, oliwą i pieprzem doprawić sałatkę do smaku.

Tak  wyedukowani  czekamy  na  przyjście  Pani Wiosny i na wiosenne wyzwania.

pok