PRZEDWIOŚNIE to jedna z dwóch uzupełniających pór roku w przyrodzie …a nie tylko uzupełniająca lektura szkolna!

W klimacie umiarkowanym występują więc: przedwiośnie, wiosna, lato, jesień, przedzimie i zima.

Okres przedwiośnia jest czasem wschodów pierwszych roślin zielonych oraz budzenia się soków w roślinach wieloletnich/np. sok z brzozy/.

Dla przedwiośnia charakterystyczna jest również zmienność pogodowa, jednocześnie pada deszcz i świeci słońce – “W marcu jak w garncu”.

 

Tak więc, żeby dobrze przeżyć przedwiośnie  i być zdrowym na powitanie wiosny należy:

  1. uzupełniać witaminę D  /jajka, pełne mleko i produkty mleczne/
  2. zażywać ruchu/pływanie, Nordic Walking, spacery/
  3. nawadniać organizm WODĄ/smak wody można urozmaicić dodając do niej owoce, warzywa, zioła/
  4. dbać o siebie od “zewnątrz”/relaksująca kąpiel, owocowy peeling na twarz, maseczka na włosy, itp/
  5. podjąć nowe działania/zrezygnować z odwiedzania stron internetowych a zapisać się na przykład na kurs fotografii lub malarstwa lub angielskiego lub…/
  6. zainspirować się przedwiośniem i wprowadzić nowości do swojego/i rodziny/ menu.

PRZEPIS  NA  SAŁATKĘ  Z  MŁODEJ  POKRZYWY

– 3 garście listków młodych pokrzyw
– mała główka sałaty lodowej
– 200 g sera feta
– 2 pomidory
– 2 małe ząbki czosnku
– sok z cytryny
– ok. 4 łyżek oliwy z oliwek
– pieprz do smaku

 

Jak zrobić?

  1. Listki pokrzywy sparzyć, odcedzić, posiekać i umieścić w misce.
  2. Dodać starty na tarce lub przeciśnięty przez praskę czosnek.
  3. Dodać porwane liście umytej i wysuszonej sałaty.
  4. Fetę pokroić w kostkę, pomidory w półksiężyce. Wszystkie składniki dodać do miski.
  5. Sokiem z cytryny, oliwą i pieprzem doprawić sałatkę do smaku.

Tak  wyedukowani  czekamy  na  przyjście  Pani Wiosny i na wiosenne wyzwania.

 

About Author

Related posts

ŚWIADOME JEDZENIE

O znaczeniu zdrowego odżywiania mówi się i pisze coraz więcej. Zwiększa się nie tylko świadomość dotycząca wartości odżywczych, ale też – nawyków związanych z jedzeniem. Równie ważne jak to, co jemy i co podajemy swoim dzieciom – jest to, z jakim nastawieniem to robimy. Szczególnie ma to znaczenie w...

Read More

IDEALNE CHŁODNIKI NA GORĄCE LATO  /DLA CAŁEJ RODZINY/

Z KOPERKIEM I OGÓRKIEM /4 porcje/ 2 duże ogórki wężowe/lub odpowiadająca im ilość gruntowych/ 2 ząbki czosnku, spory pęczek koperku, pęczek szczypiorku, dymka/zielona część/, 600 ml maślanki, 400 ml jogurtu naturalnego lub kefiru, 1/2 szklanki soku z buraków, pieprz Ogórki umyj i osusz. Obierz je, następnie przekrój/jeśli mają duże...

Read More
Skip to content