Na odporność organizmu powinniśmy pracować cały rok!

To ona chroni nas przed wirusami i walczy z nimi, a także z bakteriami oraz innymi szkodliwymi drobnoustrojami.
Duże wahania temperatur, zmęczony umysł, stres i nieodpowiednia dieta- to tylko, niektóre przyczyny naszych zmagań z grypą i przeziębieniami.
Warto o odporność zadbać już dziś i sięgać po naturalne oraz sprawdzone metody wzmacniające nasz układ immunologiczny.

  • Zacznijmy od CYTRUSÓW ZAWARTOŚĆ WITAMINY C W 100 GRAMACH:
    POMELO 61mg
    CYTRYNA 53mg
    POMARAŃCZA 50mg
    GREJPFRUT 35mg
    MANDARYNKA 27mg

Proste przepisy na witaminowe desery

Zapiekane w kokilkach :

1-2 grejpfruty, 4 łyżeczki płynnego miodu.

1. Owoce umyj i osusz.
2. Przekrój na połówki.
3. Ustaw je w kokilkach żaroodpornych.
4. Miąższ polej miodem.
5. Grejpfruty zapiekaj ok. 10 minut w temp. 180*C.
6. Podawaj na ciepło.

Jesienny sok :

2 grejpfruty, cytryna lub limonka, cukier lub ksylitol do doprawienia oraz dekoracji.

1. Brzegi szklanek lub kieliszków, w których chcesz podać sok, zwilż lekko wodą i zanurz w cukrze lub ksylitolu /aby powstał efekt oszronienia/.
2. Grejpfruty i cytrynę lub limonkę umyj.
3. Przekrój, wyciśnij sok , wymieszaj.
4. Jeśli chcesz dopraw sok do smaku cukrem lub ksylitolem, ewentualnie rozrzedź wodą, jeśli jest zbyt intensywny.
5. Nalej do oszronionych naczyń.
6. Udekoruj i podaj.

*Ksylitol /cukier brzozowy/ to naturalny słodzik, który stanowi zdrową alternatywę dla cukru.

About Author

Related posts