Kondycja układu odpornościowego, naszego i naszych dzieci, w dużym stopniu zależy od bakterii,które zasiedlają organizm. Najwięcej jest ich w jelitach!
Na szczęście mamy wpływ na naszą florę bakteryjną, a tym samym poprawę odporności!
Oto w jakich produktach znajdziesz bakterie probiotyczne:
– kiszone warzywa
najzdrowsze są te przygotowane samodzielnie:
kiszone ogórki, buraczki, kapusta, ale też ukisić można…jabłka, paprykę, brukselkę, pomidorki…
– mleczne napoje fermentowane
pij raz dziennie kefir, jogurt lub maślankę
KISZONA BRUKSELKA
• 1-1,5 kg brukselki, łyżka soli, 3 ząbki czosnku, korzeń chrzanu, 4 listki laurowe, 6 ziaren ziela angielskiego.Wkładaj umytą brukselkę do słoja warstwami, tak jak ogórki i przekładaj każdą przyprawami.Zalej letnią wodą z rozpuszczoną solą /na każdy litr wody wsyp łyżkę soli/.
KISZONE CYTRYNY
Cytryny wyszoruj i sparz wrzątkiem.Każdą ponacinaj wzdłuż tak, by powstały połączone z jednej strony ćwiartki. W nacięcie wetrzyj sól. Ułóż w słoju, zalej wrzątkiem, zakręć i odstaw na 2 tygodnie. Kiszone cytryny „pasują” do ryb, dań z kurczaka czy warzywnego gulaszu.

Życzę zdrowia i smacznego.

About Author

Related posts