Wszyscy wiemy jak trudno jest sprawić, aby dzieci chętnie spożywały warzywa i owoce. Idealnym sposobem na „przemycenie” odpowiedniej ilości witamin do diety dziecka są owocowo- warzywne smoothies. Warzywa i owoce w wersji "płynnej" są lepiej tolerowane  i błyskawicznie przyswajane. Pozwalają wzbogacić dietę  w cenne składniki szybciej i efektywniej, nie obciążając układu pokarmowego jak surowe warzywa i owoce, których spożywanie jest "czasochłonne". Przygotowanie smoothies jest bardzo proste – wystarczy zmiksować wszystkie składniki w blenderze.

Aby uzyskać gęsty koktajl dodajemy mniej wody, a jeżeli ma być rzadszy, dodajemy więcej. Przygotowywanie smoothies na bazie wody jest też doskonałym sposobem na utrzymanie prawidłowego poziomu nawodnienia organizmu w ciągu dnia, co jest bardzo istotne w sezonie letnim.

Wspólne przygotowywanie koktajlu to wspaniała okazja aby spędzić z maluchem czas oraz aby zapoznać go z nowymi składnikami w jego diecie.

 

 SMOOTHIE SHREK

Składniki:

  • 2 krążki świeżego ananasa

  • garść świeżego szpinaku

  • 1 obrany banan

  • 2 małe łyżeczki miodu

  • szklanka wody niegazowanej

Wykonanie: wszystkie składniki zmiksować w blenderze,

przelać do szklanek.

 

SMOOTHIE CZERWONY KAPTUREK

Składniki:

  • szklanka truskawek

  • 1/2 obranego buraka

  • 1 obrany banan

  • łyżka siemienia lnianego

  • szklanka wody niegazowanej

Wykonanie: wszystkie składniki zmiksować w blenderze,

przelać do szklanek.

PAMIĘTAJMY!

Koktajle najlepiej spożywać od razu po przygotowaniu.

Wtedy są najsmaczniejsze i mają najwięcej witamin.

SMACZNEGO!

TEN  ARTUKUŁ  OPRACOWAŁA   KINGA SZYMIK  STUDENTKA WSM  W SOSNOWCU  WYDZIAŁ  - DIETETYKA , KTÓRA   ODBYWAŁA   PRAKTYKĘ  ZAWODOWĄ  W  NASZYM   ŻŁOBKU.